Algemene verkoopvoorwaarden

Illustration du header

Algemene verkoopvoorwaarden

ARTIKEL 1: Toepassing van de algemene verkoopvoorwaarden
Deze algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op de diensten van de vestiging.
Deze algemene verkoopsvoorwaarden worden samen met de offerte naar de klant gestuurd, zodat deze kan reserveren. Elke reservering impliceert dus de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze voorwaarden door de klant, met uitsluiting van elk ander document zoals brochures, handelsdocumenten, enz.

ARTIKEL II: Reservering – Voorschot
Iedereen die in het hotel wenst te verblijven, wordt aangeraden te reserveren. De reservering wordt pas bevestigd nadat het hotel zijn akkoord heeft gegeven. Bij de reservering moet de klant een voorschot betalen of een kredietkaartnummer opgeven. Het hotelcontract wordt geacht te zijn afgesloten zodra de partijen overeenstemming hebben bereikt. Reserveringen die worden gemaakt op onze website www.hotelalize.be zijn pas effectief na een afdruk van de creditcard. Als de kaart wordt geweigerd, kan het hotel de reservering annuleren. Het hotel behoudt zich het recht voor om voor de aankomstdatum een pre-autorisatie op de creditcard uit te voeren.
Als u niet in staat bent om ons een geldige creditcard te verstrekken, zijn we genoodzaakt om uw huuraanvraag voor een kamer te weigeren.
We accepteren de volgende creditcards: Visa, Eurocard-Mastercard en American Express. Het is ook mogelijk om contant te betalen (behalve met bankbiljetten van 200 en 500€).

ARTIKEL III: Organisatie van de boeking
Kamers: De kamers worden vanaf 16.00 uur aan de gasten ter beschikking gesteld en moeten op de dag van vertrek om 10.00 uur worden verlaten. Bij overschrijding van deze termijn kan een extra nacht in rekening worden gebracht.No-shows: “No-shows” (bestelde maar niet geannuleerde diensten) worden gefactureerd op basis van het totale verblijf.

ARTIKEL IV : Toeristenbelasting
Toeristenbelasting is nooit inbegrepen in de prijs van de reservering.

ARTIKEL V: Lang verblijf
In geval van een lang verblijf (meer dan een week), wordt een wekelijkse factuur opgesteld.

ARTIKEL VI: Wijzigingen in diensten

Elk verzoek om een wijziging van de diensten met betrekking tot de gemaakte reservering moet schriftelijk naar het etablissement worden gestuurd. De wijziging zal alleen geaccepteerd en bevestigd worden als het etablissement voldoende beschikbaarheid heeft op het moment van de aanvraag.

ARTIKEL VII: Annulering/wijziging en toezegging van de reservering
In geval van wijziging of annulering van een reservering moet de klant dit 48 uur voor de dag van aankomst, of voor 12.00 uur op dezelfde dag voor zakenreizigers, melden. Als de klant de annulering niet meldt binnen de bovengenoemde termijnen, moet hij/zij betalen alsof hij/zij blijft. Elke begonnen huurperiode is volledig verschuldigd.
In geen geval kan een verlate aankomst of vervroegd vertrek aanleiding geven tot een terugbetaling.
In geval van annulering of wijziging tot 2 dagen (48 uur) brengt het hotel geen kosten in rekening (verzoek per e-mail) voor rechtstreekse boekingen en niet voor boekingen via online agentschappen (OTA zoals Booking.com).
In geval van no-show brengt het hotel 100% van het verblijf in rekening.
In het geval van een wijziging tijdens het verblijf zal het hotel 100% van het verblijf in rekening brengen.
Niet-terugbetaalbare” reservering: het volledige bedrag van het verblijf wordt ingehouden op het moment van de reservering. Niet wijzigbaar, niet annuleerbaar en niet inwisselbaar.
De hotelhouder kan een kamer onmiddellijk opnieuw verhuren onder de volgende voorwaarden:
Annulering door de klant.
Wijziging van de reservering door de klant.
No-show door de klant.
Fout van de klant bij het maken van de reservering met betrekking tot data, aantal kamers of kamertype.

ARTIKEL VIII: Accommodatie
In geval van overmacht behoudt het etablissement zich het recht voor de deelnemers geheel of gedeeltelijk onder te brengen in een nabijgelegen hotel van een gelijkwaardige categorie voor diensten van dezelfde aard, waarbij de aan de overplaatsing verbonden kosten ten laste blijven van het etablissement, dat niet kan worden verplicht tot betaling van enige aanvullende schadevergoeding.

ARTIKEL IX: Prijzen
De prijzen worden uitgedrukt in euro’s en zijn inclusief btw. Ze zijn beschikbaar op de reserveringspagina’s die toegankelijk zijn via de links “reserveren”. U vindt er ook de algemene verkoopvoorwaarden.
De op de reserveringsaanvraag bevestigde prijzen zijn vast tot de datum waarop de optie wordt uitgeoefend. Na deze datum kunnen ze worden gewijzigd afhankelijk van de economische omstandigheden. De geldende tarieven zijn de tarieven die gelden op de dag dat de dienst wordt verleend. Ze kunnen worden gewijzigd in geval van wetswijzigingen en/of wijzigingen in de regelgeving die kunnen leiden tot prijswijzigingen, zoals een wijziging in het toepasselijke btw-tarief, de invoering van nieuwe belastingen, enz.

ARTIKEL X : Kinderen en extra bedden
Eén kind jonger dan 11,99 jaar verblijft gratis bij gebruik van de bestaande bedden.
Eén kind jonger dan 2 jaar verblijft gratis en een babybedje is beschikbaar op reservering (afhankelijk van beschikbaarheid).
Het maximum aantal babybedjes in een kamer is 1.
Toeslagen worden niet automatisch meegerekend in het totaalbedrag van de reservering op de website en moeten apart rechtstreeks aan het etablissement worden betaald.

ARTIKEL XI: Huisdieren
Huisdieren zijn toegestaan in het hotel tegen een toeslag van €15/nacht/dier en een borg van €200 zal ook worden gevraagd in geval van schade.
Geleidehonden worden gratis toegelaten na voorafgaand akkoord van de hotelier. Huisdieren vallen onder de verantwoordelijkheid van de persoon die de kamer huurt.
Het is verboden om ze zonder toezicht in de kamer achter te laten.

Alle opzettelijk of onopzettelijk veroorzaakte schade moet door de huurder worden betaald.

ARTIKEL XII : Groepen
Een reservering wordt beschouwd als een reservering voor een groep van 20 personen of meer. Een voorschot van 30% van het totale bedrag van de reservering zal worden gevraagd op het moment van de reservering om de groep te bevestigen. Bij annulering of wijziging tot 30 dagen voor de aankomstdatum wordt het voorschot terugbetaald.
Bij annulering of wijziging tot 30 dagen voor de aankomstdatum wordt het voorschot niet terugbetaald.

ARTIKEL XIII: Vergeten voorwerpen
Achtergebleven of achtergelaten voorwerpen kunnen een jaar na de datum waarop ze vergeten zijn, worden gedoneerd.
Als de klant de teruggave van zijn/haar bezittingen per pakket of post aanvraagt, moet de klant het hotel een voorgefrankeerde envelop of pakket met het adres van de ontvanger bezorgen.

ARTIKEL XIV: Klachten
Elke klacht betreffende de kwaliteit van de geleverde diensten moet onmiddellijk schriftelijk worden gemeld aan de hotelhouder.
Jurisdictie
Dit contract is onderworpen aan het Belgisch recht. In geval van een geschil met betrekking tot dit contract zijn de rechtbanken van Doornik bevoegd.